Doorgaan naar inhoud
vetverbranding

5 effectieve tips om je vetverbranding te stimuleren

Wie op een gezonde manier wil afvallen, moet vanzelfsprekend eerst overtollig vet verbranden. Wat hier zeker niét werkt, is het beperken van de calorieën die je opneemt per dag. Dat zal op lange termijn alleen maar het tegenovergestelde effect hebben.

Elke snelle oplossing doet je lichaam en je metabolisme meer kwaad dan goed. Hoe je het dan wel moet aanpakken? Hou het simpel en zoek naar een manier waarop je nieuwe gezonde levensstijl haalbaar is op lange termijn. Dankzij deze vijf effectieve tips stimuleer je jouw vetverbranding. misverstanden afvallen Je hebt eindelijk de motivatie gevonden om die overtollige kilo's te verliezen, maar dan lijkt het allemaal iets trager te gaan dan gehoopt. Zoek dan zeker geen hulp bij zogenaamde crashdiëten. Deze brengen je lichaam heel veel schade aan. Je zal inderdaad heel snel veel vet verbranden, maar daarnaast verlies je ook veel spierweefsel. Wanneer je vervolgens weer normaal begint te eten, zal je al die verloren kilo's in no time weer bijkomen. Gelukkig zijn er heel wat natuurlijke en verantwoorde manieren om vetverbranding te stimuleren. Je weegschaal en je humeur zullen je dankbaar zijn!

1. Ontbijt

ontbijt Om je stofwisseling een hele dag op gang te houden, is het belangrijk om je lichaam te voorzien van voldoende energie. Start de dag met een gezond ontbijt, zo ben je helemaal klaar om de dag te beginnen. Op een lege maag aan een (werk)dag beginnen, is geen goed idee. Zo krijg je snel cravings of word je hangry. Gevaarlijk als je op dieet bent! Kies voor een gezond ontbijt met crackers, vers fruit of een beetje Craving killer. Combineer dat ontbijt met de ochtendkuur van SkinnyLove om tot je volgende maaltijd toe te komen. Een powerstart gegarandeerd!

Lees ook: Dit ontbijt is een stiekeme dikmaker

2. Gezonde voeding

Niet alleen het ontbijt is belangrijk om je vetverbranding te stimuleren, maar gezond eten in het algemeen. Een gezond ontbijt alleen betekent niets als je de rest van de dag ongezond eet. Kies dus de hele dag lang voor gezonde en evenwichtige voeding. Denk aan voldoende groenten en fruit en voeding met veel vezels. Zorg er zeker voor dat je lichaam genoeg calorieën binnenkrijgt. Hoe zuiniger je bent, hoe meer je lichaam in spaarstand gaat en dat moet je vermijden. Dat zal het net moeilijker maken om af te vallen. Verspreid je maaltijden over de hele dag. Een schema waarbij je drie volwaardige maaltijden en twee tussendoortjes eet, is ideaal om je metabolisme te boosten.

Lees ook: Zo kan je het best jouw gezonde voeding bewaren

3. Pikant eten

vetverbranding Eet jij graag pikant? Dan is er goed nieuws voor jou. Pittig eten is voeding die je vetverbranding kan stimuleren. Hoe dat komt? Wanneer je iets pikant eet, neemt de thermogenese toe. Hierbij is het belangrijk om te weten dat na een maaltijd de stofwisseling altijd even sneller werkt. Vervolgens moet je lichaam die voedingsstoffen afbreken en dat kost heel wat energie. Die energie die je lichaam daarin steekt, noemt thermogenese. Hoe groot de thermogenese is, hangt af van de voedingsstof. Pikant eten vereist meer inspanning van je lichaam om het te kunnen verbranden.

Lees ook: 6 manieren om je metabolisme een boost te geven op oudere leeftijd

4. Bewegen

stevig doorwandelen Je vetverbranding komt pas helemaal op gang wanneer je ook wat beweegt tijdens je dag. Dat kan gaan van intensief sporten tot rustig bewegen door bijvoorbeeld te gaan wandelen. Een wandeling na de maaltijd werkt bevorderend voor de spijsvertering en voor de verbranding. Elke vorm van beweging doet je sneller vet verbranden.

Lees ook: Is stofzuigen een alternatief voor sporten?!

5. Drink voldoende water

gezonde keuzes Door je lichaam voldoende te hydrateren kan je eveneens meer vet verbranden. Probeer elke dag ongeveer 2 liter water te drinken. Heb je hier wat problemen mee? Voeg dan de natuurlijke en biologische smaakmaker SkinnyLove toe aan je water. Zo drink je zowel in de voor- als de namiddag sowieso genoeg water. Bovendien neem je hierdoor meer vitaminen en mineralen op dan je anders met alleen water zou binnenkrijgen. Win-win!

Lees ook: 6 tips om makkelijker voldoende water te drinken

Dankzij deze vijf effectieve tips zal je vetverbranding ongetwijfeld een boost krijgen. Het is het proberen waard!

Vorig artikel Aan ongezonde snacks weerstaan lukt jou dankzij deze 4 handige trucjes
Volgend artikel Dit zijn de seizoensgroenten van de zomer