Doorgaan naar inhoud
mooie huid

Een mooie huid dankzij 6 simpele stappen

Wanneer je opstaat en in de spiegel kijkt, kan een mooie en zuivere huid je zelfvertrouwen die dag een serieuze boost geven. Als je tot je eigen spijt moet ontdekken dat je last hebt van onzuiverheden, roodheid, een droge huid of rimpels heeft dat helemaal het tegenovergestelde effect. Dankzij deze zes simpele stappen sta ook jij op met een mooie huid.

1. Maak je gezicht altijd schoon

mooie huid Zowel wanneer je opstaat als vlak voor je gaat slapen, is het enorm belangrijk om altijd je gezicht schoon te maken. Haal alle make-up eraf en gebruik een grondig reinigingsproduct om alle bacteriën en stofjes van die dag van je gezicht te verwijderen. Op die manier zorg je ervoor dat je poriën niet verstopt raken en help je extra onzuiverheden te voorkomen. Slapen met make-up is nefast voor de huid, want zo kan die niet ademen. Ook na het slapen is het belangrijk om je huid opnieuw goed te reinigen voor een frisse start van de dag.

2. Verander je beddengoed

lakens wassen Een detail dat je ongetwijfeld over het hoofd ziet, is je beddengoed. Een bed is de ultieme broedplaats voor schimmels en bacteriën, zowel wat je lakens als je hoofdkussen betreft. En laat dat hoofdkussen nu net datgene zijn waar jij een hele nacht met je gezicht op ligt. De dode huidcellen die je 's nachts verliest, blijven op je hoofdkussen liggen waardoor je elke nacht opnieuw meer bacteriën bij elkaar verzamelt. Ververs dus voldoende je lakens en je hoofdkussen en je zal ongetwijfeld snel een meer stralende huid krijgen!

Lees ook: Hoe vaak moet je eigenlijk je lakens wassen?

3. Drink genoeg water

gezonde keuzes Deze tip is een klassieker bij heel wat gezondheidskwaaltjes, maar ook wat schoonheid betreft doet water drinken zijn werk. Wanneer je de hele dag door gehydrateerd bent, profiteert je huid mee. Drink zeker genoeg water of voeg er een natuurlijk smaakje van een citroen of een biologisch extract zoals SkinnyLove aan toe om de dag door te komen. Na amper een week tijd meer te hydrateren en hier op te letten, zal je al zien dat je huid meer glow heeft.

4. Eet gezond

Je bent wat je eet. Dat geldt voor je hele lichaam en dus ook voor je huid. Er is niets wat zoveel invloed op ons heeft dan een gezond en evenwichtig voedingspatroon. Wie gezond eet, kan zich automatisch ook aan een mooie huid verwachten. Denk bijvoorbeeld aan gezonde Omega-vetzuren die je huid sterk houden, fruit en groenten met voldoende vitamine C voor de vorming van het bindweefsel en het jong houden van de huid en vitamine A voor de aanmaak van cellen en weefselstructuur. Veel goedkoper dan dure crèmes die je eigenlijk niet nodig hebt.

Lees ook: 7 overtuigende redenen om meer pure voeding te eten

5. Slaap voldoende

met een schok in slaap vallen Ze noemen onze nachtrust niet voor niets een schoonheidsslaapje. Het maakt wel degelijk verschil. Wie genoeg slaapt, merkt dat zijn huid er veel beter uitziet. Vergelijk het maar eens met wanneer je een nachtje bent weggeweest. De volgende ochtend is je huid nooit zoals je het wilt. Genoeg slaap is het geheime ingrediënt achter een mooie huid!

Lees ook: 5 effectieve tips om beter te slapen met warm weer

6. Gebruik natuurlijke verzorgingsproducten

papaja Heel veel producten die je aankoopt, zitten vol met chemische stoffen. Elke huid reageert anders op bepaalde ingrediënten en elk product kan stoffen bevatten die je huid eigenlijk niet kan verdragen. De oplossing hiervoor? Een natuurlijke huidverzorging. Probeer je eigen maskers te maken op basis van fruit en groenten of kijk heel aandachtig naar de ingrediënten in een product alvorens je het op je gezicht smeert. Bewust leven gaat over meer dan voeding alleen!

Lees ook: Dit is wat de mirakelvrucht papaja voor je huid doet

Deze zes simpele tips heb je ongetwijfeld al eerder gelezen in je zoektocht naar die ultieme perfecte glow. Als je ze allemaal toepast heb je in no time de mooie huid die je wilt.

Vorig artikel De 5 geheimen achter een gelukkige relatie
Volgend artikel Dit is het verband tussen magnesium en gewichtsverlies