Doorgaan naar inhoud
essentiële boodschappenlijstje

Dit is het gezond boodschappenlijstje dat je nodig hebt de komende weken!

Nu je minder vaak naar de winkel kan gaan, is het extra belangrijk om op voorhand goed na te denken over wat je allemaal nodig hebt om lekker te koken. Dit is hét gezond boodschappenlijstje met basisingrediënten waarmee je de komende weken heel wat maaltijden op tafel kan toveren.

Gezond koken is minder moeilijk dan je denkt! Je moet er gewoon voor zorgen dat je bepaalde basisingrediënten zeker in huis hebt. Stel op voorhand een duidelijk gezond boodschappenlijstje op waar je jezelf aan houdt in de winkel. Wanneer je alleen meebrengt wat er op je lijstje staat, zal je in de aankomende weken makkelijker bewuste en gezonde voedingskeuzes maken.

1. Groenten en fruit

De basis van een gezond boodschappenlijstje? Groenten en fruit! Keuze genoeg uit een brede waaier aan verschillende groenten en fruit in alle kleuren, vormen en maten. Ze hebben één ding gemeenschappelijk. Ze bevatten allemaal ontzettend veel vitaminen en mineralen. Er gaat niets boven lekkere groenten en fruit. Of het nu over je ontbijt, lunch, diner, of tussendoortje gaat: je kan er eindeloos mee blijven variëren. Deze categorie vormt niet alleen de basis van je gezond boodschappenlijstje, maar vanzelfsprekend ook de basis van elk gezond bord!

2. Granen, zaden en pasta

boekweitpasta Een categorie die niet op een gezond boodschappenlijstje kan ontbreken! Kies wel zeker de juiste granen, zaden en pasta in de winkel. Witte pasta? Dat zijn snelle koolhydraten die je best kan vermijden. Je lichaam verteert snelle koolhydraten zoals de naam al doet vermoeden heel snel, omdat ze eigenlijk geen bruikbare voedingsstoffen bevatten. Door de snelle vertering veroorzaken ze grote pieken en dalen in je bloedsuikerspiegel, waardoor je alleen meer honger krijgt. Beter kies je voor complexe koolhydraten. Je lichaam verteert deze koolhydraatmoleculen veel trager, waardoor bijvoorbeeld boekweitpasta je langer verzadigd. Je moet er bovendien minder van eten voor je voldaan bent. Andere goede opties voor in je winkelmandje? Volle rijst, gierst, parelgerst en kasha. Ook de biologische crackers Pain des fleurs zijn complexe koolhydraten. Zaden zijn eveneens een gezonde keuze om toe te voegen aan een snelle salade of om als gezond tussendoortje te eten. De Craving killer party mix is een zeer voedzame keuze!

Lees ook: Zijn koolhydraten de vijand van een dieet of is dit een mythe?

3. Gezonde tussendoortjes

gezond boodschappenlijstje We weten allemaal dat je meer geneigd bent om een hele dag door te snacken wanneer je altijd thuiszit. Schrijf op je boodschappenlijstje zeker een aantal gezonde tussendoortjes, zodat je niet op je honger blijft zitten en niet uit gewoonte naar ongezonde snacks zoals snoep, chips of koeken grijpt. Koop in de eerste plaats al geen ongezonde snacks, dan blijf je er meteen van af. Kies wel voor een gezonde SkinnyLove bar of een SkinnyLove brownie. Dit assortiment bestaat uitsluitend uit natuurlijke ingrediënten, zijn volledig vegan én nog eens biologisch ook! Een duurzaam tussendoortje waar je zonder schuldgevoel van kan smullen! Bovendien is de SkinnyLove brownie ook nog eens hongerstillend. Chocolade zonder er dik van te worden?! Yes, please

Lees ook: Een natuurlijke oplossing tegen stress? Deze 5 voedingsmiddelen helpen jou er vanaf!

4. Gezonde spreads

SkinnyLove spreads Hummus en de meeste sauzen zijn te rijk voor wie eigenlijk een aantal kilo's kwijt wil spelen. Het is heel belangrijk om in de supermarkt alle ingrediënten op de verpakking te lezen en te kijken of er toegevoegde suikers of andere stiekeme dikmakers in je favoriete spreads zitten. Bij de SkinnyLove spreads moet je jezelf daar helemaal geen zorgen over maken! Deze kunnen niet ontbreken in je voorraadkast. Waarom niet? Omdat ze alleen maar uit natuurlijke ingrediënten bestaan, zonder toegevoegde suikers of andere dikmakende stoffen! Voor elke maaltijd heb je de keuze uit meerdere spreads! Zo heb je bijvoorbeeld:

Geef toe, het water loopt je al in de mond! Klik hier om het volledig topaanbod te bekijken.

Lees ook: Hoe blijf je gezond wanneer je heel de tijd thuiszit?

Wie deze vier elementen op zijn gezond boodschappenlijstje zet, kan de komende weken heel wat experimenteren in de keuken. Geen zin om zelf naar de winkel te gaan? Bestel je hele lijstje dan gewoon op onze webshop. Deze is 24/24 geopend en wij hebben alles in huis wat je de komende weken nodig hebt!

Vorig artikel Is biologische voeding beter voor je immuunsysteem?
Volgend artikel Hoe blijf je gezond wanneer je heel de tijd thuiszit?