Doorgaan naar inhoud
voeding voor een beter humeur

Voeding voor een beter humeur en een sterker immuunsysteem? Eet deze 3 topingrediënten!

Het is perfect normaal als je niet elke quarantainedag even happy uit je bed stapt. Aan de realiteit kunnen we jammer genoeg niets veranderen, maar we moeten er elke dag het beste van proberen maken! Naast je mindset, heeft ook wat je eet een invloed op je algemene gezondheid en je immuunsysteem. Voeding doet meer voor jou dan je alleen maar lichamelijk gezond houden. Hier vind je 3x voeding voor een beter humeur en een sterker immuunsysteem.

1. Kurkuma

kurkuma Dat kurkuma een wondermiddeltje is, weten we al langer dan vandaag. De ontstekingsremmende kracht van de geelwortel, die kennen we ondertussen allemaal. Wist je dat een van de andere gezondheidsvoordelen van de geelwortel is dat het de productie van twee gelukshormonen bevordert? Kurkuma heeft een gunstig effect op de productie van serotonine en dopamine. Twee hormonen die happy feelings doen vrijkomen en bijgevolg negatieve gevoelens zoals stress of angst kunnen verminderen. Wanneer je kurkuma in je gerechten gebruikt, moet je er sowieso zwarte peper aan toevoegen als je de werking ervan wilt activeren. Zowel SkinnyLove als de XYZ-booster bevatten allebei kurkuma. In SkinnyLove zorgt de combinatie met andere ingrediënten zoals gember en pompelmoes ervoor dat je huid er beter uitziet, dat je zin in zoet vermindert³ en dat je metabolisme²  sneller werkt. De kurkuma in de XYZ-booster geeft je immuunsysteem dan weer een boost! Meer dan voeding voor een goed humeur alleen dus!

Lees ook: Een natuurlijke oplossing tegen stress? Deze 5 voedingsmiddelen helpen jou er vanaf!

2. Pure chocolade

Eentje die de chocoholics ongetwijfeld graag in het lijstje zien staan! Het is wetenschappelijk bewezen dat pure chocolade ons gelukkig maakt. Dat komt natuurlijk niet als een verrassing, maar hoe komt dat chocolade dit effect heeft? Pure chocolade heeft een kalmerend effect door de flavonoïden die je erin terugvindt. Deze stimuleren de bloedtoevoer naar de hersenen, wat de aanmaak van het gelukshormoon serotonine stimuleert. Hierdoor voel je jezelf instant beter, wat je stresslevel reduceert en je lichaam meer in balans brengt. Wil je zonder schuldgevoel genieten van chocolade? Probeer dan onze hongerstillende SkinnyLove brownie en SkinnyLove chocopasta! Op die manier smul je jezelf slank met je favoriete snack! En extra positieve vibes gegarandeerd.

3. Tomaten

voeding voor een beter humeur Dé populairste (vrucht)groente bij uitstek: tomaten natuurlijk. Weinig gerechten waarin deze topper niet in straalt! Vanaf nu heb je nog een extra reden om de tomaat weer in je eten te verwerken, de vruchtgroente is niet alleen lekker maar verhoogt ook het mentaal welzijn. Hoe ze dat doen? Niet alleen door hun lekkere smaak. De rode kleur danken tomaten lycopeen. Uit meerdere studies blijkt dat lycopeen het risico op depressie met maar liefst 46% vermindert. De vergelijkende studie vergeleek mensen die nooit tomaten aten en mensen die elke week meerdere tomaten aten. Nood aan tomateninspiratie? Probeer zeker onze SkinnyLove spread hot & spicy, SkinnyLove spread bio spicy zongedroogde tomaten of de SkinnyLove spread tomaten basilicum.

Lees ook: Eten zonder bijkomen tijdens corona: slanke comfort food om van te smullen

Voeding voor een goed humeur staat dus stiekem al gewoon in je keukenkast! Al moeten we toegeven dat er weinig eten is dat ons niét goedgezind maakt

Vorig artikel Hoe kunnen we meer corona besmettingen vermijden?
Volgend artikel Hoe kunnen we meer corona besmettingen vermijden?