Doorgaan naar inhoud
Doorgaan naar inhoud
GVA: "SkinnyLove bouwt vanuit Kontich aan imperium gezonde voeding"

GVA: "SkinnyLove bouwt vanuit Kontich aan imperium gezonde voeding"

 

Wat begon met een kruidendrankje om zelf af te slanken, is intussen uitgebreid tot een heel ruim gamma van voedingssupplementen en producten als spreads, oliën en snoeprepen. Met een gloednieuwe productiehal van duizend vierkante meter bereidt SkinnyLove zich in Kontich voor om de huidige productie tot tien keer op te drijven en ook andere landen met zijn producten te veroveren.

Lees het hele artikel op GVA of ga hieronder verder:

SkinnyLove is in feite gegroeid in de schoot van Lombardia, het bekende dieet- en natuurvoedingswinkeltje in Antwerpen waarmee Odette Buss in 1972 van start ging en zij een van de pioniers was op het vlak van gezond eten en leven. Later kwam daar ook een gelijknamig restaurant/lunchbar bij.

Met SkinnyLove is Odettes zoon Alain Indria (55) in haar voetsporen getreden. Nadat eerder al de wereldbekende gemberthee GingerLove - waarvan Sting en Moby grote fan waren - aan zijn brein was ontsproten, maakte hij een vijftal jaar geleden de klik toen hij op dat moment bijna 100 kilo woog. In zijn ‘keukenlabo’ begon hij te experimenteren om een middel te vinden om gezond af te slanken, met resultaat. “Een aantal vriendinnen zag dat het werkte en zo ging de bal aan het rollen”, grinnikt Alain.

De huis-tuin-en-keukenfase is hij intussen ontgroeid. Samen met echtgenote Alida (36) opende hij bijna twee jaar geleden in Kontich, Antwerpen en Hasselt een Xperience Store voor het intussen ruim tachtig producten tellende gamma. Achter de shop in Kontich aan de Duffelsesteenweg hebben ze met het oog op verdere groei nu ook een ruime productiehal opgetrokken, een investering van zo’n 2,5 miljoen euro. Van daaruit stomen ze zich klaar om de ‘wereld’ te veroveren. Achter SkinnyLove staat intussen een team van 26 medewerkers.

Investeerders

“Vorig jaar zijn we al voorzichtig opgestart in Nederland en nu staat ook Duitsland op de planning”, vertelt de zaakvoerder. “Daarnaast hopen we via investeerders voet aan grond te krijgen in het Verenigd Koninkrijk en Verenigde Staten. Want die investeerders hebben we nodig om te kunnen groeien. We prijzen ons dan ook gelukkig dat ook BNP in ons verhaal mee is. Ten slotte gaat het telkens toch om aanzienlijke bedragen. We kiezen bewust voor oerdegelijke machines en grondstoffen van Europese makelij en dat heeft zijn prijskaartje. Om maar een voorbeeld te geven: we kiezen voor pompoenpitten uit Oostenrijk in plaats van Azië. Zo zijn we zeker dat de werking krachtiger is.”

“De origine van kruiden en planten is héél belangrijk”, pikt echtgenote én bio-technologe Alida in. “Het beste voorbeeld is munt. Het verschil tussen wilde en gecultiveerde munt is hemelsbreed.”

Alain Indria begon met experimenteren om zijn drang naar zoet in toom te houden. Dat in toom houden is waar het bij SkinnyLove exact om draait. “SkinnyLove - dat intussen als voedingssupplement genotificeerd is - is geen strikt vermageringsdrankje maar ontneemt de lust in eten, de dikmakers in het bijzonder. Elk product dat we ontwikkelen, is trouwens met zo’n welbepaald doel, hetzij om de eetlust te ontnemen of om bijvoorbeeld suikers of koolhydraten af te breken. Het gaat om de basis, om de kennis van de juiste ingrediënten - ook van bio als agavesiroop, palmsuiker of kokosbloesem kan je even rond en ongezond worden als andere suikers - om blijvend resultaat te hebben. In plaats van een vermageringskuur met een jo-jo-effect of een snel ‘wonderdieet’ dat niet zelden risico’s inhoudt of zelfs gevaarlijk kan zijn voor de gezondheid. Het gaat om andere gewoontes met de juiste ingrediënten aankweken.”

Tekst: Bart Roggeman

Vorig artikel SkinnyLove verpakt al jouw pakketten op een duurzame manier
Volgend artikel Lombardia Food Creator komt binnen in de top 3 'Trends Kleine Gazellen'