Doorgaan naar inhoud
Goede voornemens voor het nieuwe jaar - Zal het jou in 2022 lukken?

Goede voornemens voor het nieuwe jaar - Zal het jou in 2022 lukken?

"Meer van mezelf en van anderen houden. Vriendelijker zijn tegen mensen, ook wanneer ze iets doen wat me stoort. Gezonder zijn, zowel op het vlak van lichaam als van geest. Mijn lichaamsgewicht eindelijk op het lagere krijgen waar ik het al heel lang wil hebben. En al zeker - ondanks de beperkingen die Covid ons oplegt - veel plezier hebben en vaker lachen.

Dit zijn mijn goede voornemens voor het nieuwe jaar. En ik ben echt blij dat ik nu goede voornemens kan maken. Om eerlijk te zijn, het afgelopen jaar was op dat vlak niet echt een groot succes voor me. Ik denk dat ik gewoon veel te vaak stress ervaarde. Dus ben ik nu heel blij binnen enkele dagen de kalender opnieuw vanaf 1 januari te zien beginnen.

Ik bracht Kerstavond door met mijn 15-jarige zoon. We hadden veel plezier en hebben lekker gegeten! Hij speelde na het eten Fortnight terwijl ik nadacht over wat dit afgelopen jaar tot een van de moeilijkste jaren van mijn leven maakte en waarom ik echt denk dat 2022 beter zal zijn.

Ik moest hierbij terugdenken aan een prachtige meditatie waar ik eens in groep

 aan meedeed. We volbrachten een ritueel om iets los te laten van de voorbije 12 maanden. Dit deden we door op een klein stukje papier iets te schrijven wat we uit het verleden wilden loslaten en het dan aan te steken met een kaars en het papier helemaal te laten verbranden tot as.


Vervolgens schreven we een nieuwe gewoonte, hoop of een intentie voor het komende jaar op. We schenen er het licht op van de kaarsvlam. Het was erg ontroerend en voelde betekenisvol. Het markeerde een belangrijk nieuw begin."

Dat mooie ritueel deelde Annemie daarstraks met ons

1 januari 2022, ook voor jou een nieuw begin?

Maak jij Nieuwjaarsresoluties of heb je goede voornemens? Gewichtsverlies is ook nu één van de meest populaire wensen voor het komende jaar. Een boezemvriendin vertelde me daarstraks nog hoe ze in het verleden had geprobeerd haar voornemens op het vlak van gewicht te realiseren.

Ze begon met goede voornemens, gaf een heleboel dikmakers uit haar ijskast en voorraadkast weg.... en boekte al zeer snel een eerste succes: 2 kilo's waren weg op slechts 10 dagen! Maar plots veranderde alles zeer snel. Ze verloor haar ritme. Een vriendenreünie midden januari ging gepaard met overdadig eten (en drinken). Plots vond ze het te moeilijk om haar nieuwe levensstijl vol te houden. Ze raakte zeer ontmoedigd toen ze zag dat meer dan 1 kilo van die 2 verloren kilo's op geen 4 dagen er terug bij was gekomen. Na haar ritme zag ze ook haar motivatie verdwijnen. En ze kwam vervolgens gewoon ook de rest van het verloren gewicht snel weer aan.

Als jij je hierin herkent en je wilt DUURZAAM gewichtsverlies en een betere gezondheid bereiken, lees dan alvast onze eerste tips voor duurzaam gezond gewichtsverlies aan de hand van een aanpak met een bewezen track record.

Dit zijn de enkele gewoontes het verschil voor je zullen maken:

Gewoonte 1: Vergeet modefenomenen. Moet ik alle 'modediëten' opsommen die ik al tegengekomen ben doorheen de jaren? Je kent ze toch ook, niet?

Het lijkt erop dat er elke maand een nieuw dieet uitkomt dat wonderbaarlijke resultaten belooft. Maar iedereen die zo'n dieet heeft geprobeerd, weet dat ze je -  tenminste op de lange termijn - niet het juiste antwoord bieden.

De meerderheid van de mensen die wij bij SkinnyLove helpen, hebben al vele 'diëten' geprobeerd en zijn meestal wel tijdelijk afgevallen. Maar ze zijn er nog nooit geslaagd dit gewicht eraf te houden.

Want helaas bestaan er geen gezonde manieren om langdurig gewicht te verliezen via zeer eenzijdige voeding.

Vandaar dat we je bij SkinnyLove adviseren zeer gevarieerd te eten. Je actief aanmoedigen om ALTIJD gezond te blijven eten en nooit je gewicht belangrijker te vinden dan je algehele gezondheid! 

Gewoonte 2: Doe beroep op hulp. Afvallen is eigenlijk niet gemakkelijk, dus steun, zowel van zowel professionele coaching als van gelijkgezinden, is belangrijk. Daarom bieden we elke SkinnyLover coaching aan. Je kan bij onze SkinnyLove Pro adviseurs - en bij Alain die SkinnyLove bedacht heeft - 7/7 terecht met al je vragen. Je krijgt er echte 1 op 1 antwoorden die jou enorm helpen.
En hebben we een zeer actieve online community opgebouwd, met ondertussen al 8.500 leden. Allemaal mensen die ervaringen, uitdagingen, recepten, tips & tricks met elkaar uitwisselen. Elkaar helpen en ondersteunen. Direct onderling. Zonder enige bijbedoeling. Echte mensen die echte successen behaald hebben en graag ook jou helpen in het waarmaken van je goede voornemens op het vlak van het afslanken.

Gewoonte 3: Sla geen maaltijden over. Wel integendeel. We moedigen je aan om 5 keer per dag te eten. Net omdat dit je metabolisme activeert. Je gaat dus vanzelf meer vetten verbranden zonder hier een extra inspanning voor te moeten leveren.
We hebben zelfs een eigen kookboek uitgebracht met wel 50 SkinnyLove proof recepten. Zodat je nooit om inspiratie of ideeën verlegen zit.

Gewoonte 4: Leer voedingsetiketten goed lezen. Want je kan je niet inbeelden op hoeveel verschillende manieren de voedingsindustrie bijvoorbeeld de aanwezigheid van toegevoegde suikers weet te camoufleren als een 'onschuldig' ingrediënt op het vlak van gewichtsverlies.

Een voorbeeld? Crackers die je zou neigen te kopen als broodvervangers als je wil afvallen bevatten vaak melkpoeder. Welnu, dat melkpoeder bestaat voor 51% uit suikers.

Dat is precies de reden om dewelke we ondertussen ook eigen crackers ontwikkeld hebben. Wie met SkinnyLove start en brood (of de meeste andere crackers uit de supermarkt) vervangt door onze crackers ziet de kilo's heerlijk vlot verdwijnen. 

OK, het is nu aan jou.

Je hebt tot hier meegelezen en dat betekent dat jij zeker het goede voornemen maakt om in 2022 af te vallen. Dat is duidelijk.
Maar helaas is lezen niet voldoende om dit waar te maken. 

We publiceren in de volgende dagen nog enkele leuke artikels over goede voornemens. MAAR door alleen onze artikels te lezen zal je geen gram afvallen.


Om echt duurzaam af te slanken in 2022 moet je NU 2 dingen doen:

1. Zelf beslissen dat je dit echt wil. Er je goede voornemen van maken.

2. Een aanpak kiezen van dewelke je weet dat je die moeiteloos zal volhouden, want op discipline alleen is het super moeilijk blijvend af te vallen op de langere termijn. Je hebt hulp nodig! Dat is geen zwakte. Dat is perfect normaal. We hebben allemaal hulp nodig als we echt iets willen veranderen in ons leven.


Laat je aub door niemand wijsmaken dat het makkelijk is af te vallen 'door minder te eten en meer te bewegen'. Ik haat het wanneer mensen met een dooddoener reageren op iemand die wil afvallen. Zo van 'ieder pondje komt door het mondje'. Die mensen wil ik iets zeggen dat te stout is om hier neer te schrijven.


Er is niets fouts aan moeilijk op eigen houtje succesvol te kunnen afvallen. Als het makkelijk was, zou niemand het als een gevecht ervaren.
Maar wat wel een verkeerd keuze is, is een hulpmiddel dat je aangereikt wordt niet met beide handen aan te nemen.


Het is aan jou te beslissen. Wordt 2022 het jaar waarin je je goede voornemen rond gewichtsverlies waarmaakt of wordt het weer een 'verloren jaar'?

Vorig artikel Holiday Booster van SkinnyLove: feest in je glas, feest voor je lijn
Volgend artikel Nieuwjaar: de geschiedenis van goede voornemens en vieringen